19 Ağustos 2014 Salı

Yiyerek Zayıf Kalmanın Sırrı

Kilo vermek için gösterdiğiniz onca çabaya rağmen her istediklerini yiyip zayıf kalan arkadaşlarınıza sinir oluyorsanız, o halde neden siz de onların zayıf kalma sırlarını uygulamıyorsunuz? Onlar her zaman yanınızda. Pizzayla yaşayan, egzersiz yapmayan ve buna karşın zayıf kalan en yakın arkadaşınız, her gün paketlerce çikolatayı mideye indiren ve zayıflıktan ölen akrabanız, her gece televizyon karşısında türlü abur cuburu yiyen ve gram almayan iş arkadaşınız… Bu insanlardan kesinlikle nefret ediyorsunuz.
Sebep zayıf kalmak bu insanlar için bu kadar kolayken, sizin için zor? Cevap daha da sinir edici: çünkü onların harika genleri ve çok aşırı daha hızlı bir metabolizmaları var ki bu sayede birazcık da olsa anne ve babamızı suçlayabiliriz. Hâlbuki işin aslı başka
Boston Tuft Üniversitesinde görevli Prof. Jose Ordovas`a göre, ırsi ve metabolizma, insanın aşırı derecede kilolu olmasında etkili olan tek faktör değil. “Obezite yalnızca %50 ırsi kaynaklıdır. Geriye kalan %50`yi ise alışkanlıklar oluşturur.” İncelediğinizde, yaşamı boyunca zayıf kalan kişilerin çoğunun yedikleri üzerinde daha kontrollü olduklarını gözlemleyebilirsiniz. Onları öğlen yemeğinde patates kızartması yerken görseniz dahi günün geri kalanında onları gözleyecek olursanız değişik beslenme şekilleriyle karşılaşabilirsiniz.
1-) Hiçbir şekilde diyet demeyin
2-) Light ürünlerden kesinlikle uzak durmalısınız
3-) Beyaz ekmekten mümkün olduğunca uzak durmaya çalışın
4-) Midenize değil de beyninize güvenin;
Çoğumuz birazcık bile acıksak bunu abartarak açlıktan öldüğümüzü söyleriz ve kendimizde bu yalana inanırız ve hemen bir şeyler yemeye başlarız. Böyle yapmak yerine açlığınızı unutmak için dikkatinizi dağıtmalısınız.
5-) Her gün tartılıp kilonuza bakın
6-) 100 gramın ne kadarlık bir kütle oluşturduğunu öğrenin
7-) Kesinlikle uykuyu ihmal etmeyin
8-) Canınız istediğinde tatlı yiyin
9-) Elinizden geldiğince hareketli olun
10-) Hayır demek yerine sonra demeyi denemelisiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme