19 Ağustos 2014 Salı

Isınma Hareketleri

ISINMA HAREKETLERİ
Vücudun sıkılaşması amacıyla yapılan fitness egzersizlerinin yanı sıra tüm spor dallarını uygulamadan önce ısınma hareketleri yapmak hem sakatlanmaların azaltılması hem de performansın artırılabilmesi açısından son derece önemli olmaktadır. Kan akışı ve kalp atışlarının ve de vücut ısısının artması sonucu antrenman programı için vücut hazır hale gelmektedir. Streching hareketleri çerisinde pek çok basit esneme ve germe hareketi bulunmaktadır. Hafif koşma ve gerinme hareketleri de vücudu ısıtma açısından gereklidir. Antrenman öncesi yapılan dinamik esneme hareketleri ile sürekli hareket halinde vücut ısısının artması ve egzersiz programına hazır hale getirilmesi amaçlanırken antrenman sonrası yapılan statik esneme hareketleri ile yapılan germe egzersizlerinde eklemlerin eski haline dönmesi amaçlanmaktadır.
Isınma hareketleri içerisinde antrenman öncesinde koşma, zıplama, yürüme bandında yürüme ve merdiven çıkma gibi hareketler, vücudun esnemesi ve ısınması için ideal hareketler olacaktır. sürekli bir hareket halinin sağlandığı dinamik esneme hareketleri, aletsiz şekilde tempolu yürüyüş, yerinde koşma gibi şekillerde olabileceği gibi yürüme bandı gibi hafif kondisyon gerektiren egzersiz aletleri kullanılarak da yapılabilmektedir. Esneme hareketlerinin 5 dakika gibi kısa bir sürede yapılması vücudun egzersize hazırlanmasına yeterli olacaktır. Koşma gibi hareketlerin yanı sıra üst gövde ve alt gövdenin egzersize hazırlanması için de belirli esneme hareketlerinin yapılması gerekmektedir. Omuzların hareket ettiği hareketlerde kolların yanı sıra tüm üst gövde hareket etmekte ve ısınmaktayken bacakları kırmadan tek bir parça halinde dengedeyken yapılan bacak hareketleri de koşucu ve bisiklet kullanıcıları için gerekli bir streching hareketidir.
Antrenman sonrasında yapılan esneme hareketleri ısınma hareketleri değil de soğutma hareketleri olarak görülmelidir. Isınan vücudun soğuması, kas ve eklemlerin eski boylarına getirilmesi amacıyla yapılan hareketlere statik esneme hareketleri denilmektedir. Sürekli bir hareket halinin söz konusu olduğu dinamik esneme hareketlerinin aksine germe hareketi sırasında statik olarak belli bir süre beklenmektedir. Antrenman sonrası ağrıların azaltılması ve sakatlıkların azaltılmasında son derece aktif rol oynayan soğutma hareketleri; kollar, bacaklar, üst ve alt gövde için farklı farklı pek çok esneme ve germe hareketinden meydana gelmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme