19 Ağustos 2014 Salı

Koşmanın Yararları

Koşmak en yararlı ve belki de bedava yapılan tek spordur Açık havada koşmanın vücuda hem fiziksel hem de mental açıdan etkileri yıllardır bilinmektedir. Genç yaşlı herkesin belirli bir tempoda koşması gerekmektedir. Koşmanın yararları beyinden başlayıp ayalara kadar inmektedir. Beyinin daha hızlı ve rahat olmasını sağlayan bu spor açık havada yapıldığında daha pozitif etkiler yaptığı bilinmektedir. Koşmanın en önemli etkisi şüphesiz bacaklardır. Bacak kaslarını çalıştırmakta oldukça etkili olan bu spor yapılma periyoduyla etkilerini göstermektedir. Koşma sırasındaki tempo en önemli konudur. Temponun ayarlanması kişiden kişiye değişmektedir. Doğru tempoyla koşarak koşmanın bütün etkilerini vücudunuzda gözlemleyebilirsiniz. Koşma sırasında nefes düzeninin sağlanması en önemli konulardan bir tanesidir. Bu sayede koşma sırasındaki nefes alışverişler vücudun ihtiyacına göre düzenlenmektedir.
koşmanın yararları
Vücuttaki kan pompalanmasının en önemli destekleyicisi koşudur. Koşarken ağızdan nefes alıp burundan vermek yorulmayı daha da geciktirmeyi sağlayan bir diğer etmendir.
Koşmanın yararları arasında sayılabilecek bir diğer konu da kan akışının hızlanmasıdır. Daha fazla kan oluşmasını sağlayan bu spor dalı oldukça önemlidir. Vücut bozukluklarını düzeltmede eğriliklerin sonlandırılmasında kullanılan bu spor türü her yaştan sporcu tarafından yapılabilmektedir. Gereken tempoyu ayarlamak sporcunun kendisine kalmıştır. Vücudu fazla zorlamamak en önemli konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bedeni tanıyarak doğru temponuzu ayarlayabilirsiniz. Spor dallarının içerisinde vücudun her bölgesini en çok çalıştıran spor olarak koşu görülmektedir. Koşu sırasında kolların tutulma biçimiyle kol kaslarının da çalıştırılması mümkündür. Yine belirli hareketleri yapmak omuz çalışmasında da önemlidir. Karın sıkılarak koşulması düz bir karına sahip olma yolunda atılacak en doğru adımlardır.
Koşmanın yararları herkes tarafından bilinse de doğru koşma biçimi tam olarak bilinmemektedir. Bunun nedeni olarak bilinçsiz spor yapmayı sayabiliriz. Sporun her dalı belirli kurallar bütününde yapılmalıdır. Bu kurallara dikkat etmemek bireyin sorunlarını ortaya çıkarabilir. Koşmanın vücudu en çok toparlayan spor tipi olması ve kolay yapılabilir bir spor dalı olması tercih edilmesini daha çok artırmaktadır. Sabah yapılan koşu çalışmaları mide hareketlerini de etkilemektedir. Bu nedenle nasıl ve ne zaman koştuğunuz da oldukça önemlidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme