19 Ağustos 2014 Salı

Protein Tozu Nedir?Ne İçin Kullanılır?

PROTEİN TOZLARI
İnsan vücudunun günlük protein ihtiyacı et, süt, yumurta gibi yüksek kaliteli protein içeren hayvansal gıdalardan karşılanabildiği gibi düşük kaliteli bitkisel gıdalarla da takviye sağlanmaktadır. Ancak protein tozları, yoğun antrenman dönemlerinde günlük protein ihtiyacını karşılama noktasında büyük bir kurtarıcı olabilirken günlük alımın sınırlanmadığı durumlarda insan vücudunda yağ olarak depolandığı unutulmamalıdır. Günlük tüketilen besinlerin içerisinde bulunan yağ ve karbonhidratlardan yoksun olan vücut geliştirme tozları, %90 oranında protein içermektedir. Bu nedenle protein içeren besinlerin tozlar kullanılırken beslenme programından çıkarılması kesinlikle doğru değildir. Efor gerektiren egzersiz programları sırasında artan protein ihtiyacını karşılamaya yardımcı olan tozların kullanımı sırasında diğer besin öğelerinin de dengeli şekilde vücuda alınabildiği uygun bir diyet programı uygulanmalıdır. Hayvansal ve bitkisel olarak iki gruba ayrılan protein içeren tozların hayvansal olanları yoğun vücut geliştirme egzersizlerinde etkili olabilirken egzersiz sonucu oluşan ağrıların hafifletilmesinde daha etkili olan bitkisel tozlar, hafif antrenman uygulayan bireylere önerilmektedir.
protein-tozu
Vücudun günlük ihtiyacı olan protein miktarı hayvansal gıdalardan ve özellikle etten karşılanmak istendiğinde fazla tüketilen besinler, kolesterol, kalp ve damar hastalıklarına yol açabilirken protein tozları kullanılarak hayvansal gıdalardan alınacak olan yağların vücuda girişi engellenmektedir. Vücut geliştirme programlarının dışında dönemsel olarak vücudun protein ihtiyacında artış gözlenmektedir. Büyüme döneminde spor yapan gençlerin büyük oranda proteine ihtiyacı olabilirken yoğun egzersiz programı uygulayanlar ve iyileşme sürecini kısaltmak amacıyla da fazlaca protein tüketmek gerekmektedir. ayrıca vejetaryen olmaya karar veren bireylere de gerekli miktardaki protein ihtiyacını karşılayabilmesi için amino asit tozları önerilmektedir.
Vücudun ihtiyacı olan protein miktarı, boy, kilo ve spor alışkanlıklarına göre değişebilirken hamile veya kilolu olmakta etkileyici faktörler olmaktadır. Gündelik hayattan aktif bir spor faaliyeti bulunan yaşam şekline geçişte kilo ve boya göre belli miktarlarda protein ihtiyacı artacaktır. Antrenman öncesi veya sonrasında kullanılabilen protein tozları, alınan karbonhidratlarla desteklenmelidir. Ancak bilinmelidir fazla alınan tozlar, vücudun susuz kalmasına, böbreklerin aşırı yorulmasına ve ihtiyaçtan fazla alınan protein kemiklerin zayıflamasına neden olacaktır. Ayrıca laktoz in toleransı olanlarda hayvansal gıdalardan hazırlanan tozlar, çeşitli mide sorunlarına neden olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme