19 Ağustos 2014 Salı

Evde Fitness Yapmak

EVDE FİTNESS YAPMAK
Evde fitness yapmak veya temel fitness hareketlerini evde uygulamak, spor salonlarına gidemeyen ya da vakti olmayan kişiler için sağlıklı bir alternatif olacaktır. Spor yapma disiplinine sahip olan bireyler için evde kolayca uygulanabilecek birçok fitness hareketi bulunmaktadır. Bu şekilde düzenli ve periyodik çalışmaların sonucunda sıkı ve kaslı bir vücuda sahip olmak ve de kilo kontrolünü sağlayabilmek mümkün olacaktır.
fitness
Evde fitness yapmak için uygun olan egzersiz hareketleri arasında jump burpees, squat, lunge ve jumping jack hareketi temel hareketlerdir. Şınav ve zıplama hareketi bir araya getiren jump burpees, tüm vücudu çalıştırmaktadır. Etkili bir fitness hareketi olan jump burpees ile kolayca yağ yakmak mümkün olacaktır. Yere yatıp şınav pozisyonu alıp tek bir şınav çektikten sonra ayağa kalkıp hızlıca zıplamak gerekiyor ve tekrar şınav pozisyonu ile yine bir şınav. Bu şekilde devam eden egzersiz hareketi hızlı bir şekilde terlemek mümkün olacaktır. Diğer bir fitness egzersizi olan squat ise bacak kaslarının etkili bir şekilde güçlenmesini sağlayacaktır. Metabolizmayı hızlandıran ve hızlı bir şekilde yağ yakılmasını sağlayan bu hareket ile vücuttaki en büyük kas grubu harekete geçirilmektedir. Halter kaldırma hareketi olarak da bilinen squat, 3 setlik bir harekettir. Setler arasında 1 dakikalık bir süre dinlenmeye izin verilmektedir. Lunge ise alt gövdedeki arka ve ön bacak kaslarının çalıştırılmasını esas alır. Bacakları güçlendiren bu hareket, kilo yakımını da mümkün hale getirir. Fitness ve aerobik hareketlerinin en bilinenlerinden biri olan jumping jack hareketinde de zıplama esnasında germe hareketlerinde olduğu gibi kol ve bacak kasları açılmaktadır. Kardiyo egzersizleri arasında yer alan jumping jack, tüm vücudun sıkılaşmasını sağladığı gibi ısınma hareketi olarak da kullanılmaktadır.
Sağlıklı bir yaşam şekli olarak adlandırılabilen fitness hareketleri vücudun sağlıklı bir şekilde kilo vermesi ve şekle girmesi için ideal egzersizler içermektedir. Evde fitness yapmak ise basit şekilde egzersiz yapmaya yardımcı olacaktır. Hareketler sırasında su kaybını önleyebilmek adına bol miktarda sıvı tüketmek son derece önemlidir. Antrenman öncesi basit ısınma hareketleri uygulanması gerekmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme